X
تبلیغات
رایتل

فروش مجموعه فیلم های رینر ورنر فاسبیندر Rainer Werner Fassbinder

1389/07/26 ساعت 02:38 ق.ظ

فروش مجموعه فیلم های رینر ورنر فاسبیندر Rainer Werner Fassbinder  

فروش مجموعه فیلم های رینر ورنر فاسبیندر Rainer Werner Fassbinder

 

فاسبیندر با مرگش در سن ۳۷ سالگی، کل سینمای نوین آلمان هم به پایانی زودهنگام رسید. حتی کمیت آثارش هم (بیش از چهل فیلم و برنامه تلویزیونی در طی پانزده سال) او را به عنوان قطب اصلی سینمای آلمان معرفی کرده بود که این اعتباری ابدی برایش به ارمغان آورده بود. دیدگاه موشکافانه و نقادانه اش به نظام لیبرالیستی آلمان غربی باعث شد که به او لقب وجدان بیدار ملت آلمان را بدهند. رانیر ورنر فاسبیندر کارگردان مشهور و فقید سینمای نوین آلمان در ۱۹۴۵ در «باواریا» و شهر مونیخ در خانواده ای متوسط به دنیا آمد دبیرستان را رها کردتا در کلاسهای بازیگری شرکت کند. در ۱۹۶۷ به گروه تئاتر اکشن پیوست و در ۱۹۶۸ خود یک گروه دیگر در مونیخ تأسیس کرد. در ۱۹۶۹ دوره ده ساله بی وقفه تولید فیلمهای بلند ۳۵میلیمتری را آغاز کرد که حاصل آن دوازده فیلم و سریال در سال، نمایشهای روی صحنه و حضور گهگاهش به عنوان بازیگر بود. در سه سال آخر زندگیش سرعت کارش جنون آمیزتر شد که حاصل آن سریال ۱۵ ساعته «برلین الکساندر پلاتس» و چهار فیلم بین المللی دیگر بود. چیزی که «فاسبیندر» را کارگردانی یگانه ساخت سرعت وی در کار بود. مشهور است که فاسبیندر روزی دو ساعت بیشتر نمی خوابیده است. به این صورت که صبح یک فیلم و بعدازظهر فیلمی دیگر را کارگردانی می کرده و شب به سر صحنه تئاتر می رفته و نیمه شب مشغول نمایشنامه نویسی بوده است. اما مسأله ای که باعث سیستم کاری جنون آمیز فاسبیندر بوده است احتمالاً ریشه در پیشینه سیاسی آلمان دارد که باعث ظهور جوانانی آنارشیست مزاج و طغیانگر شد که سینمایی کاملاً متفاوت پدید آورد. فاسبیندر از نسلی بود که در پایان جنگ به دنیا آمد و علیه سیستم طغیان کردند. اقتصاد لیبرالیستی، حساسیت محافظه کارانه و نسل پیرتر سلطه جو و مستبد از عواقب رژیم نازی بودند. همزمان با اعتراض علیه جنگ ویتنام، علیه قوانین تازه ایالتها و مطبوعات پرتیراژ دست راستی نارضایتی این نسل با شدتی که در آلمان غربی بی سابقه بود به مرز انفجار رسید. فاسبیندر که کار هنری اش را در اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز کرد، هرگز دست از آرمانهای آنارشیست مآبانه اش برنداشت و این موضوع چه در نوع فیلمهایش و چه در تعداد عجیب آنها بی سابقه بود. آثار او افقی می سازند که واقعیت و تمامیت شخصیتهای مرد و زن فیلمهایش با آن سنجیده می شوند. این مسأله اصلاً تصادفی نیست که مضمون همه فیلمهایش شکست همین آرمانهای مصالحه پذیر و شکسته شدن این توهم است. آثار او به بررسی روابط و وابستگی های قدرت ستمگرانه و عواطف ملودراماتیک، پاپس کشیدن های شوم، قیدوبندهای متقابل و موقعیتهای گریزناپذیری می پردازند که اغلب به خودکشی می انجامد. فیلم های فاسبیندر نشان می دهند که چگونه آرزوها و آرمانها و سرخوردگی های مردم عادی با موقعیت های ظاهراً قرص و محکم تاریخی ارتباط متقابل دارند. قهرمانان زن او همانقدر که تحت تأثیر زمانه هستند روی آن تأثیر می گذارند.
آرزوهای آنها ذهنیت زمانه شان را یاری می دهند و آن را به نقد می کشند. بنابراین آثار فاسبیندر تاریخ نگاری رسمی انجام می دهند ولی با بعدی روانشناختی و آرمانگرایانه اگر قهرمانان فاسبیندر را جزیی از خود او بدانیم که علیرغم قرارگرفتن در موقعیتهای دشوار آرمانگرایی خود را نیز حفظ کرده اند، به این نتیجه می رسیم که این آرمانگرایی درنهایت به سوی نا امیدی محتومی پیش می روند. این نا امیدی در قهرمانان فاسبیندر درواقع ناامیدی خود او هستند که به شکلهای مختلف در فیلمهایش به خصوص فیلمهای آخرش ظهور می یابند. «ازدواج ماریا براون» با نابودی، «لولا» با بدبینی کامل و «ورونیکافاس» با تسلیم کامل جسم و روح پایان می پذیرند. او مجموعه ای از همکاران ثابت و همیشگی در کنار خود داشت که بتواند پروژه های برق آسای خود را سریعتر به انجام برساند. از جمله «پیر رابن» که موسیقی تمام آثار وی را ساخته، «هری بار» مدیر تولیدش، چند فیلمبردار (دیترش لومان، مایکل بالهاوس و فرانتر خاویر شوارتزلنبرگ) این کار گروهی باعث شده بود که آثار فاسبیندر را با وجود تنوع ژانری و سبکی شان ـ نتوان با فیلم کارگردان دیگر اشتباه گرفت. فیلمهای او صاحب نورپردازی، دکورها، بازیها و موسیقی هایی هستند که دائماً با سبک منحصر به فردشان در حال هجو دوران پر زرق و برق گذشته و نقد آن هستند. مصرف بالای موادمخدر از جانب او می توانست دو دلیل داشته باشد. رها شدن از دنیای خیانتکارانه ای که او با فیلمهایش دائماً آن را نقد می کرد و سرپا ماند برای ساختن چهل فیلم در حدود ۱۳ سال سرانجام هم بر اثر مصرف بیش از حد آن در ژوئن ۱۹۸۲ درگذشت. بسیاری این مرگ را اتفاقی نمی دانند و آن را به ذهنیت انتحاری او نسبت می دهند هرچه هست فاسبیندر از هر لحاظ فیلمسازی یگانه بود که از نظریاتش جامعه شناختی اش امروزه به عنوان سند می توان استفاده کرد و آن را تحلیلی بر نظام آن دوره آلمان دانست. فاسبیندر صرفاً یک فیلمساز نبود بلکه هنرمند نظریه پردازی بود که ابزارش سینما بود از نسل غولهایی چون ماگدار، آنتیونیوانی، لینچ، تارکوفسکی ...
• گزیده فیلم ها
ترس روح را می خورد، آلمان در پاییز، لولا، ازدواج ماریا براون برلین الکساندر پلاتس، ورونیکافاس
نویسنده محمود صادقلو
منبع:روزنامه ایران

 

فیلم های موجود از فاسبیندر:

 

1- از فاحشه مقدس برحذر باش   Beware Of A Holy Whore

بازیگران:لو کاستل.ادی کنستانتین.هانا چیگولا

 

2- ازدواج ماری براون   The Marriage Of Maria Braun

بازیگران:هانا چیگولا.اریک رنتشلر

 

3- اشکهای تلخ پترا   The Bitter Tears Petra Von Kant

بازیگران:مارگیت کارستنسن.هانا چیگولا

 

4- تاجر چهار فصل   The Merchant of Four Seasons (Händler der vier Jahreszeiten)

بازیگران:ایرم هرمان، هانس هیرشمولر

 

5- ترس از ترس   Fear Of Fear

بازیگران:مارگیت کارستنسن.اولریش فالهابر

 

6- رولت چینی   Chinesisches Roulette

بازیگران:آنا کارینا.مارگیت کارستنسن.بریژیت میرا

 

7- عشق سردتر از مرگ است   Love Is Colder Than Death

بازیگران:یولی لومل.هانا چیگولا

 

8- علی:ترس روح را می خورد   Ali:Fear Eats The Soul

بازیگران:بریژیت میرا.الهادی بن سالم

 

9- لی لی مارلین   Lili Marleen

بازیگران:حنا اسچای گولا.جیان کارلو جیانینی 

 

 

 

آثار دارای زیرنویس فارسی


قابل پخش در دی وی دی پلیر خانگی و کامپیوتر  

 

برای خرید اینجا کلیک کنید 


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آثار فوق لیست کامل را دانلود کنید


لیست کامل فیلم ها  را می توانید از اینجا  یا اینجا  دانلود  کنید

 

 

فروش فیلم های هنری ایرانی  


فروش مجموعه فیلم های رابرت برسون Robert Bresson

 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo